AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Tuesday, August 30, 2011

Хляб Рататуй / Ratatouille Bread




Този хляб е своеобразно продължение :) на прекрасната рецепта за Рататуй на Еликсир... Сама нямаше никакъв шанс да се справя с цялата тая вкусотия :)) дори и за цяла седмица, затова реших, че поне с половината ще експериментирам да докарам нещо като селски френски хляб с вкусните запечени зеленчуци от хрупкавото чудо Ратауи...




Необходими продукти:


350 мл прясно мляко, затоплено
1 с.л. захар
30 г масло, размекнато
1 1/2 ч.л. суха мая
800 г брашно, плюс допълнително за доомесване
1 1/2 ч.л. сол
250-300 г нарязани на кубчета запечени зеленчуци от Рататуи
50-60 г настърган пармезан, по избор
1 ч.л. прясна чубрица, нарязана на ситно
1 ч.л. прясна мащерка, накъсана на ситно





Начин на приготвяне:

В купата на стенд миксер смесваме затопленото прясно мляко, захарта, размекнатото масло, сухата мая и около една чаша от брашното и разбъркваме с миксер и приставките за тесто на средна скорост.
Оставяме сместа да втасва открита за около 8 минути.
Постепенно добавяме около 2/3 от останалото брашно, примесено със солта, като разбъркваме с миксера на ниска скорост, докато получим меко тесто.
Превключваме миксера на средно силна степен и продължаваме да разбъркваме тестото около 8-10 минути.
Добавяме нарязаните на кубчета зеленчуци, пармезана и зелените подправки и продължаваме да разбъркваме, като добавяме по малко от останалото брашно - докато получим средно твърдо тесто, което само се отделя от стените на купата - ако брашното не е достатъчно - добавяме още лъжица-две, а ако се получи прекалено твърдо - добавяме 1-2 с.л. затоплено мляко или вода.
Намасляваме леко повърхността на тестото, покриваме с кърпа или свежо фолио купата и оставяме на топло да втасва, докато тестото удвои обема си.
Изсипваме втасалото тесто върху набрашнена повърхност и премесваме отново за около 2-3 минути.
Оформяме един голям "самун" или две по-малки хлебчета, поръсваме с брашно, покриваме с памучна кърпа и оставяме хляба на топло да втаса отново, докато почти удвои обема си.

Междувременно загряваме фурната на 220С или 200С с вентилатор и поставяме съд с около 250 мл. вода на дъното на фурната.



С остър нож правим 3-4 плитки диагонални разреза през повърхността на хляба.
Печем в предварително загрятата до 220С или 200С с вентилатор фурна около 15 минути, след което редуцираме температурата на 190С или 170С с вентилатор и печем в продължение на още 10-15 минути, като покриваме, ако е необходимо хляба с хартия за печене или фолио, за да не прегаря на финала.


А докато хлябът се пече :)) аз ще се опитам да отговоря на отправеното ми от Еликсир4ето акро-предизвикателство :)))

Aми сега :) за кое по-напред да си кажа???
Nе съм очаквала, че блогът ми ще се превърне в толкова важна част от живота ми, когато се втурнах в това си начинание, нито че ще срещна толкова прекрасни хора покрай него!!
Gледам с добри очи на света около мен, и :)) понякога не съм толкова сигурна, че на света му пука особено, но аз продължавам да си гледам...
Eдинствено като родител не искам да се провалям, всичко друго е поправимо :) или е само суета...
Lюбимите ми хора са по-важни за мен от мен самата ;) и да - знам, че това не е за хвалба!!
Lоша съм понякога, дори повече от колкото ми се иска, но само ако ме предизвикат - грубо и настойчиво...
Oбичам (като че ли) повече да правя, отколкото да получавам подаръци :) има нещо егоистично свише в това хората около теб да се почувстват специални и обичани :))
Vинаги има време за добра дума или добро дело - дори и да не останат ненаказани :))
Eдинствено не мога да пея :)) и съм очевадно скромна по душа :)))
'Sичките :) пари на света не могат да купят истинското щастие!!

Cогато вече няма накъде :) започвам отначало...
Oбичам да готвя - оказа се, че това е моята тайна терапия за оцеляване и презареждане...
Oптимист съм по душа, чак на моменти се чудя :) откъде ли ми идва тоя оптимизъм??
Kолкото повече, толкова повече - велика максима :) особено ако се отнася за нещо желано!!
I може и повече сълзи са се проляли, поради сбъднати, отколкото поради несбъднати молитви, :) но аз не спирам да се моля...
Nомад съм по душа и това ми харесва :) винаги има поне един неизвървян път, който ме зове неистово да се втурна по него...
Gолямото щастие е в дребните детайли, поне за мен...

И бих искала да предам закачката на Ани @ Вкуснотека, Мария @ My Cooking Creations и Таня @ Рецепти прелитащи през океана - ако вече не са поканени де :) те са сред момичетата, чиито прекрасни блгове и рецепти ме вдъхновиха да започна мой собствен кулинарен дневник :)



Та за хляба :))

Изваждаме от фурната и оставяме на решетка за 3-4 минути да си отдъхне от печенето - и го предлагаме веднага...

Невероятен хляб - с богатия вкус на запечени зеленчуци и аромат на пресни билки - и топъл и студен, все си е вкусен :)



А и е чудесен начин да се оползотворят евентуални остатъци от запечени зеленчуци :))


No comments:

Post a Comment

Blogging tips