AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Sunday, June 29, 2014

Пилешки сърца и дробчета по селски / Rustic Chicken Hearts and Livers



Вкъщи никога не сме единодушни как да приготвим пилешки дробчета - на един оваляни в брашно и пържени са му мазни, на друг варени са му горчиви (задушени не стават, защото стоят като варени), на трети печени на фурна не му харесват, защото и аз не помня вече какво... Капризи, капризи, капризи... Но иначе всички много обичаме дробчета :) и всеки път поне 2/3 от населението е неудовлетворено от начина им на приготвяне. И съзирайки предложението на Иван Пейчев от Добър апетит с Peych! за пилешки сърца на тиган, ме осени идеята, че този вариант може и да сработи при нас - а и сякаш ме върна в детските ми години и ми припомни вкуса на бабините летни импровизирани манджи :)

Необходими продукти:

500 г пилешки сърца, почистени
100 мл бяло вино
10-ина зърна пипер, черен или цветен
2 листенца дафинов лист
1 ч.л. морска сол
резенче целина
резенче лук
парче морков
1-2 стъбла целина
2-3 стъбла магданоз
щипка куркума
щипка къри
1.5-2 л. вода

500 г пилешки дробчета, почистени и подсушени
3-4 с.л. зехтин
едро смляна морска сол, на вкус
прясно смлян черен или цветен пипер, на вкус
1 глава лук, нарязан на кръгчета
1/3 връзка пресен магданоз, нарязан на ситно

Начин на приготвяне:

В тенджера кипваме водата и добавяме бялото вино, зърната пипер, дафиновия лист, солта, зеленчуците (които по избор могат да се заменят със зеленчукова подправка, но аз си ги предпочитам натурални), куркумата и кърито.
Добавяме пилешките сърца и оставяме да къкрят на умерен огън 20 минути.
След като са готови, прецеждаме през гевгир и отстраняваме зеленчуците.
В тиган с тежко дъно загряваме зехтина, добавяме добре отцедените сърца и пържим  2-3 минути, като разбъркваме, за да се позачервят равномерно.
Добавяме подсушените пилешки дробчета, подправяме със сол и пипер на вкус и пържим още 8-10 минути, или докато дробчетата са още сочни, без да са розови отвътре, като внимаваме да не ги препържим.
От време на време внимателно разбъркваме, за да се изпържат сърцата и дробчетата равномерно.
Добавяме нарязания на кръгчета лук и пържим още 2-3 минути, или докато лукът поомекне, като разбъркваме внимателно.
Поръсваме с нарязания магданоз, разбъркваме и отстраняваме от огъня.
Поднасяме топли.





16 comments:

  1. Уникално изглеждат!
    Това задължително ще се пробва.
    Прекрасна седмица,
    Илиана

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря, Илианка :) ще се радвам, ако ви харесат, колкото и на нас!!

      Прекрасна нова седмица и на тен :)

      Delete
  2. Мина,превъзходно ,ароматно ястие ни предлагаш и днес!Нямам съмнение,че е страшно вкусно и този път си удовлетворила всички у дома !И аз харесвам подобни бабини гозби с много лук и подправки!
    Прегръдка голяма изпращам на всички и нека е един ползотворен юли!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Роси, нали знаеш, мила, че вкъщи всички са от експерт нагоре, що се отнася до вкусове и рецепти, та обикновено угодия няма - но поне този път страстите бяха озаптени - явно сърчицата тушираха евентуални претенции към вкуса на дробчетата ;)
      Прегръдки и от нас, мила - и дано юли наистина е щастлив и удовлетворяващ!!

      Delete
  3. Изглеждат толкова апетитни, че задължително ще ги опитам. Спорна нова седмица, Мина! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ще се радвам, ако се харесат и на вас, Ева!!
      Успешна и усмихната нова седмица и от мен :)

      Delete
  4. О, така изпържено с лук всяко месце е удивително вкусно, а тези нежни дробчета и сърчица могат да ме накарат да огладнея и след обилен обяд. :)) И това пиперче отгоре.... Много изкушаващи снимки, Мина! Обезателно ще се поглезим още довечера с едно такова пълно тиганче, точно по твоята рецепта! Благодаря и за нея и за подстрекателството!
    Целувки от мен и вълнуващо посрещане на Джулая! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря, Ирме, ще чакам да споделиш, дали са ви харесали :)
      Вълнуващ Джулай и от мен!!!

      Delete
  5. Каква апетитна гледка има в чиниите ти, Мина!! И ако знаеш откога не съм яла дробчета и сърца!! Направо ми се дояде от този ароматен опис и хубава гледка :)
    Надявам се този път домашните ти капризи са били удовлетворени всички! :)
    Усмивка от мен!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Знаеш, че капризните на домашните могат да бъдат много мощен стимулатор, Танче :), няма да ти казвам какви чудеса съм сътворявала - само и само да им угодя...
      Усмихнати почивни дни от мен!

      Delete
  6. Сташно апетитни! Много ми е интересна комбинацията с куркума и къри. Ще опитам непременно!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Радост, подправките при варенето основно обират (тушират) миризмата на "дреболиите", че народът вкъщи е чувствителен и към миризми ;)

      Delete
  7. Няма начин да е толкова фотогенично и изкушаващо! Да преглъщам пред монитора, е не е честно :)
    Разкошни са, Мина, истинско изкушение!
    Поздрави и спокойна вечер!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Танче, не знам за фотогенични, но са наистина вкусни :)
      Хубава събота от мен!!

      Delete
  8. Оле, тези снимки яко ми събудиха апетита, а мислех, че съм обядвала:). Страхотна си, поздрави!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря, Кате!! Какво дакажа аз, като всеки път щом намина при теб - преглъщам пред монитора :))
      Поздрави и от мен

      Delete

Blogging tips